Znam Twoje hasło serwisowe. Dlaczego?
Dariusz Bembenek
W firmie zajmuje się sprawami technicznymi, które dotyczą systemów alarmowych. Prowadzi warsztaty z systemów Perfecta oraz Integra.
Kontakt
Zobacz również
Kontrola pracy wartowników w centrali INTEGRA
Jak automatycznie wyłączyć oświetlenie przy załączeniu czuwania?
Brak hasła administratora i zablokowany dostęp serwisu. Jak z tego wybrnąć?
Wiha – Walizka XXL III 44128. Mega wyposażenie i pomysłowy kufer.
Jak zaprogramować pętlę indukcyjną do szlabanu M5BAR?
Hasło serwisowe w systemie alarmowym to często pomijany temat. To poważny błąd. Lekceważenie zagadnienia z ustawieniem odpowiedniego hasła może przynieść bardzo przykre skutki.
Nie stosuj wszędzie tego samego hasła
Ta historia mogłaby zdarzyć się naprawdę…
Firma „ABC-Alarmy” z dużym stażem na rynku, dostała zlecenie na montaż alarmu w Czujkowicach. Instalacja i konfiguracja przebiegła pomyślnie. Klient zadowolony, system działa. Z racji pewnych instalatorskich nawyków, firma ABC ustawiła hasło serwisowe „2234”. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Dwa tygodnie później, firma dostała zlecenie na montaż kolejnego systemu alarmowego. Tym razem w Krakowie. Ten projekt również zakończył się sukcesem. Mijały miesiące, firma ABC pozyskiwała nowych klientów. Od montażu systemu w Czujkowicach minęło już 7 miesięcy. W tym czasie firma instalatorska pomyślnie zrealizowała 24 projekty. We wszystkich 24 obiektach zastosowano to samo hasło serwisowe – 2234. To wygodne rozwiązanie.
Dnia 12 września 2014, klient z Czujkowic zwrócił się do instalatora z prośbą o interwencję przy systemie alarmowym. Wystąpiła usterka. Firma ABC była w trakcie realizacji dużego projektu.
-”Najbliższy możliwy termin serwisu za 5 dni”- poinformował szef firmy ABC-Alarmy
Ta informacja bardzo zdenerwowała klienta. Jakiś ludzki czynnik zawinił, strony się nie dogadały i klient zerwał umowę. Pod koniec rozmowy telefonicznej poprosił o otrzymanie hasła serwisowego do swojego domu ( to hasło powinna posiadać tylko firma instalatorska).
– Dać hasło klientowi, czy nie?
„Jeśli zdradzę to udostępnię jednocześnie dostęp do 24 innych obiektów. Ale przecież klient o tym nie wie –nie domyśli się. A poza tym musiałoby być jeszcze odblokowane hasło serwisowe, żeby mógł wyłączyć inne systemy alarmowe. Nic się nie stanie.”
Szef zdradził klientowi hasło serwisowe.
…
Trzy tygodnie później, w lokalnej prasie…
Podstawową kwestią z ustawieniem właściwego hasła jest to, aby było ono niepowtarzalne
Niestety instalatorzy mają przyzwyczajenie do powielania tego samego hasła serwisowego na wielu obiektach. Należy wtedy zdawać sobie sprawę z następujących rzeczy:
hasło […]