Centrala Nice z technologią BLUEBUS – Charakterystyka


Tomasz Tarnówka
Specjalista z zakresu systemów automatyki do bram. Prowadzi szkolenia tematyczne. Na co dzień zajmuje się sprzedażą oraz wsparciem technicznym. Hobbistycznie muzyk - saksofonista :)
Kontakt
Zobacz również
Pośród różnych grup produktowych firmy Nice, z powodzeniem możemy rozróżnić dwa rodzaje architektury central sterujących napędami. Na pierwszym rodzaju central, opiera się w sumie cała gama modeli zaprojektowanych do 2003 roku, na drugim nowsze konstrukcje napędów. Co się wydarzyło w 2003 roku? Firma Nice jako pierwsza, do central wprowadziła innowacyjną technologię 2-żyłowego połączenia urządzeń peryferyjnych, która nosi nazwę BLUEBUS.
W artykule opiszę korzyści, jakie płyną z zastosowania napędów z centralami wyposażonymi w technologię BLUEBUS.
Technologia BLUEBUS – cyfrowa komunikacja
BLUEBUS – złącze centrali, umożliwiające 2-żyłową, cyfrową komunikację pomiędzy urządzeniami takimi jak: fotokomórki, czytniki kart. Warto przy tym dodać, że po tej magistrali zostaje również przesyłane zasilanie do podłączonych urządzeń, a polaryzacja „+” czy „– ” nie ma tutaj znaczenia.
Połączenie urządzeń wykonujemy „równolegle”, co pozwala oszczędzić ilość żył na instalacji. Centrala oczywiście musi rozróżniać urządzenia podłączone do magistrali, dlatego każde z nich posiada specjalne zworki za pomocą których można przypisać każdemu z urządzeń ich adres. Wynikiem takiego rozwiązania jest nadanie centrali nowej, wcześniej nie znanej funkcji wyszukiwania urządzeń podłączonych do centrali, dzięki której do pamięci elektroniki trafią informacje o podłączonych akcesoriach, a centrala będzie mogła na bieżąco kontrolować ich stan pracy. Należy pamiętać, że każdorazowe podłączenie dodatkowego urządzenia do magistrali BLUEBUS, oraz usunięcie go należy przeprowadzić z uruchomieniem funkcji rozpoznawania urządzeń.
Zalety i możliwości BLUEBUS
Prostota instalacji
Tak jak zostało to już opisane powyżej, urządzenia podłączone do BLUEBUS, komunikują się oraz zostają zasilone tylko po dwóch żyłach. […]
Powiązane produkty

FT210B Bezprzewodowe fotokomórki BLUEBUS
- Typ: Bezprzewodowe
- Przekaz danych: Cyfrowy – BLUEBUS
- Zasięg: 15 m
- Regulacja: Poziom: 210o, pion: 30o
- Praca na zewnątrz: TAK

LUCYB Lampa sygnalizacyjna BLUEBUS
- Typ żarówki: 12 V / 21 W
- Obudowa: IP44
- Wbudowany przerywacz: TAK
- Wbudowana antena: 433.92 MHz
- Wymiary: 100 x 125 x 155 mm
- Zasilanie: 12 V

MC824H Centrala sterująca BLUEBUS
- Technologia BLUEBUS: TAK
- Ilość linii FOTO: 6
- Układ przeciążeniowy: TAK
- Obudowa: IP54
- Temperatura pracy: -20…+50 oC
- Zasilanie: 230 V
- Pobierana moc: 200 W

ROBUS600 Siłownik do bramy przesuwnej 600kg
- Intensywność pracy: 100 cykli / dzień
- Maksymalny ciężar bramy: 600 kg
- Nominalny moment obrotowy: 9 Nm
- Moment startowy: 18 Nm
- Prędkość bramy: 9 – 18.6 m / min
- Obudowa: IP44
- Zasilanie siłownika: 230 V

O-VIEW Programator
- Typ urządzenia: Programator
- Cechy dodatkowe: Wyświetlacz LCD 2.2
- Wymiary: 107 x 61 x 20 mm
- Waga: 75 g
- Zasilanie: Z podłączonego urządzenia