Znam Twoje hasło serwisowe. Dlaczego?
![Znam Twoje hasło serwisowe. Dlaczego?](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/znam-twoje-haslo-serwisowe.jpg)
![Avatar photo](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/2024/03/cropped-darek-zdjecie-wsparcie-150x150.jpg)
Dariusz Bembenek
W firmie zajmuje się sprawami technicznymi, które dotyczą systemów alarmowych. Prowadzi warsztaty z systemów Perfecta oraz Integra.
Kontakt
Zobacz również
![Blokada dostępu serwisu (nie „kołki” RESET) – konkretne zasady funkcjonowania w centralach Integra](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/2022/01/blokada-dostepu-serwisu-nie-kolki-reset-konkretne-zasady-w-centralach-integra-100x100.jpg)
Blokada dostępu serwisu (nie „kołki” RESET) – konkretne zasady funkcjonowania w centralach Integra
![Jak zamontować sygnalizator? – częsty błąd](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/montaz_sygnalizatora_okladka-100x100.jpg)
Jak zamontować sygnalizator? – częsty błąd
![ADD-200 – Jak wykorzystać czujkę zmierzchową systemu ABAX2?](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/2021/10/add-200-–-jak-wykorzystac-czujke-zmierzchowa-systemu-abax2-100x100.jpg)
ADD-200 – Jak wykorzystać czujkę zmierzchową systemu ABAX2?
![Jak zintegrować Nice i Fibaro-Moduł BiDi-ZWAVE](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/obrazek-wyr-ibt4bidi-zwave-wsparcie-100x100.jpg)
Jak zintegrować Nice i Fibaro-Moduł BiDi-ZWAVE
![Wideodomofony IP BCS w wersji SIP – Aktualizacja/Konfiguracja](https://www.montersi.pl/wsparcie/wp-content/uploads/wideodomofony-ip-bcs-w-wersji-sip-–-aktualizacja-100x100.jpg)
Wideodomofony IP BCS w wersji SIP – Aktualizacja/Konfiguracja
Hasło serwisowe w systemie alarmowym to często pomijany temat. To poważny błąd. Lekceważenie zagadnienia z ustawieniem odpowiedniego hasła może przynieść bardzo przykre skutki.
Nie stosuj wszędzie tego samego hasła
Ta historia mogłaby zdarzyć się naprawdę…
Firma „ABC-Alarmy” z dużym stażem na rynku, dostała zlecenie na montaż alarmu w Czujkowicach. Instalacja i konfiguracja przebiegła pomyślnie. Klient zadowolony, system działa. Z racji pewnych instalatorskich nawyków, firma ABC ustawiła hasło serwisowe „2234”. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego. Dwa tygodnie później, firma dostała zlecenie na montaż kolejnego systemu alarmowego. Tym razem w Krakowie. Ten projekt również zakończył się sukcesem. Mijały miesiące, firma ABC pozyskiwała nowych klientów. Od montażu systemu w Czujkowicach minęło już 7 miesięcy. W tym czasie firma instalatorska pomyślnie zrealizowała 24 projekty. We wszystkich 24 obiektach zastosowano to samo hasło serwisowe – 2234. To wygodne rozwiązanie.
Dnia 12 września 2014, klient z Czujkowic zwrócił się do instalatora z prośbą o interwencję przy systemie alarmowym. Wystąpiła usterka. Firma ABC była w trakcie realizacji dużego projektu.
-”Najbliższy możliwy termin serwisu za 5 dni”- poinformował szef firmy ABC-Alarmy
Ta informacja bardzo zdenerwowała klienta. Jakiś ludzki czynnik zawinił, strony się nie dogadały i klient zerwał umowę. Pod koniec rozmowy telefonicznej poprosił o otrzymanie hasła serwisowego do swojego domu ( to hasło powinna posiadać tylko firma instalatorska).
– Dać hasło klientowi, czy nie?
„Jeśli zdradzę to udostępnię jednocześnie dostęp do 24 innych obiektów. Ale przecież klient o tym nie wie –nie domyśli się. A poza tym musiałoby być jeszcze odblokowane hasło serwisowe, żeby mógł wyłączyć inne systemy alarmowe. Nic się nie stanie.”
Szef zdradził klientowi hasło serwisowe.
…
Trzy tygodnie później, w lokalnej prasie…
Podstawową kwestią z ustawieniem właściwego hasła jest to, aby było ono niepowtarzalne
Niestety instalatorzy mają przyzwyczajenie do powielania tego samego hasła serwisowego na wielu obiektach. Należy wtedy zdawać sobie sprawę z następujących rzeczy:
hasło […]