MDP - Magnetorezystancyjny detektor pojazdów. Urządzenie może zastąpić tradycyjną pętlę indukcyjną co przy istniejącym podjeździe wpływa na koszty instalacji. Umożliwia wykrycie poruszających się z małą prędkością (do 20 km/h) lub zatrzymanych samochodów. Do cech charakterystycznych sondyzaliczyć można:
- Łatwy montaż
- Wykrywanie wolno przejeżdzających oraz stojących pojazdów
- Sygnalizacja stanu przekaźnika oraz poziomu wykrytego pobudzenia podczas najazdu diodami LED
- Możliwość sygnalizacji buzerem aktywacji kanału PK
- Możliwość ustawienia indywidualnego poziomu detekcji dla każdej z sond
- Możliwość realizacji jednego z 8 scenariuszy pracy
- Skala wykrywania zaburzeń od 000 do 999 (30 progów detekcji).
- 3 osie detekcji X, Y, Z tworzą kulę o promieniu max. 1,5 m, w której wykrywane są zaburzenia, każda z osi może być wyłączona.
Uwaga!
NIE NALEŻY skracać przewodu zasilającego!
Standardowa długość przewodu zasilającego to 10 m (w celu wykonania niestandardowej długości przewodu należy skontaktować się z działem handlowym)
Parametry techniczne:
Parametry techniczne:
- Zasięg detekcji: maks. 1,5 m
- Wyjścia: NPN OC 30V DC, 100mA
- Zasilanie: 12-30V DC
- Wymiary: 16 x 16 x 190 mm
- Waga: 375 g
- Temperatura pracy: -40...+60°C
Sonda niewielkich rozmiarów
Łatwy montaż
Dużą zaletą jest zdecydowanie łatwiejszy niż w przypadku pętli indukcyjnych montaż. MDP jest sondą umieszczaną np. na słupku przy jezdni lub pod jezdnia . Dzięki małym wymiarom wystarczy niewielki otwór w betonie lub zdjęcie jednego rzędu kostki w podjeździe. Sonda wykrywa pojazdy będące w odległości od 30 do 150 cm.
Możliwości programowania detektora
Dwie drogi konfiguracji
W zestawie czujki znajduje się konfigurator ekonomiczny, natomiast do kupienia dostępny jest też konfigurator LCD który ułatwia programowanie oraz umożliwia aktualizacje detektora. Po podłączeniu czujki do konfiguratora za pomocą kabla komunikacyjnego użytkownik może wprowadzać odpowiednie ustawienia, takie jak czułość detekcji i czas reakcji. Programowanie może również obejmować konfigurację parametrów dla automatycznego otwierania szlabanów lub bram. Szczegółowe instrukcje dotyczące użycia interfejsu i oprogramowania znajdują się w dokumentacji technicznej.
8 scenariuszy
Konfiguracja pracy wyjścia
- impuls od wjazdu do zjazdu,
- impuls o czasie T, po czasie t, od wjazdu pojazdu,
- impuls o czasie T, po czasie t, od zjazdu pojazdu,
- impuls o czasie T, gdy pojazd się zatrzymał na czas t,
- przedłużony impuls o czas T,
- opóźniony impuls o czas T,
- impuls od wjazdu do zjazdu, jednak nie dłuższy niż czas T,
- impuls T po wjeździe i impuls t po zjeździe.